Vám, jövedéki és termékdíj asszisztens

Időtartam: 100 óra
Kezdési időpont: 2024-06-29

Még csatlakozhatsz!

Képzés díja: 135 000 Ft

Zárómérések díja: 132 000 Ft
Tankönyvek díja: 22 320 Ft
Teljes képzési díj összesen: 438 000 Ft

Helyszín: Online

szakképesítés azonosító száma: 04115010

Felnőttképzési nyilvántartási szám: E/2020/000098

A nyári hónapokban haladj egyéni ütemezés szerint, a kontaktórák szeptembertől indulnak!
  • Egy összegben fizetőknek: 125 000 Ft
  • oktatás díja
  • zárómérések díja

Kérdésed van?

Spanner Dóra
Képzési referens
Oktatási Referens
Titulus, rövid leírás

Ügyfélszolgálatunk hétfőtől péntekig
8:00 és 16:30 között érhető el.

Ügyfélszolgálat
06 30 445 4490

A képzés általános leírása

Olyan naprakész, gyakorlati tudással rendelkező szakemberek képzése, akik képesek érdemben elvégezni a kereskedelmi ügyleteknél felmerülő részfeladatokat, az ügyintézői munkakörben foglalkoztatottak felügyelete és irányítása mellett.

A képzés hasznos és fontos azoknak, akik az értettségi után a munka világába helyezkednének el, és a vám, jövedéki vagy kiterjesztett gyártói felelősségi és termékdíj szakterületen adminisztrátori, asszisztensi munkakörben kívánnak dolgozni.

A vám, jövedéki és termékdíj asszisztens a képzés során megszerezhető kompetenciák birtokában képes lesz:

  • rendszerszinten átlátni a vám, a jövedéki adó és a termékdíj és kiterjesztett gyártói felelősségi díjfizetési kötelezettség szerepét és feladatát a nemzetközi és uniós áruforgalomban;
  • felismerni a kereskedelmi/külkereskedelmi, számviteli, adó és vámügyi alapfogalmakat, kereskedelempolitikai intézkedések alkalmazását;
  • alkalmazni az áruosztályozás alapvető szabályait és fogalmait, a Kereskedelmi Vámtarifa felépítését, a vámtarifaszámok felépítését, összefüggéseit, valamint használni a TARIC integrált vámtarifa elektronikus rendszert;
  • felismerni az ügyleteknél alkalmazott fuvarparitások kihatását a vámkezelések végrehajtására;
  • vámeljárások során felismerni a preferenciális és nem preferenciális származás közötti különbséget, a származáshoz kapcsolódó okmányokat azonosítani;
  • vizsgálni, hogy adott vámkezelés során milyen vámértékelési módszer alkalmazható;
  • a jövedéki intézkedések szükségességét felismerni, ha az adott termék kapcsán jövedéki engedély kell, illetve a megfelelő TARIC kiegészítő kódot kiválasztani;
  • a termékdíj és a kiterjesztett gyártói felelősségi kötelezettség szabályozásban szereplő kötelezettségekből fakadó adatszolgáltatási és pénzügyi feladatokat előkészíteni;
  • a részfeladatok során alkalmazni a vámkezeléshez, jövedéki adó és termékdíj és a kiterjesztett gyártói felelősségi díj kötelezettségekhez kapcsolódóan használt okmányokat, különös tekintettel a vám-árunyilatkozatok, a számla, a fuvarokmány és a származási igazolások adattartalmára;
  • közreműködni az importhoz, az exporthoz és az árutovábbításhoz kapcsolódó vámügyi, jövedéki és termékdíj és a kiterjesztett gyártói felelősségi ügyletekben használt okmányok ellenőrzésében, ezekben felismerni a hibákat, hiányosságokat;
  • információt, adatot beszerezni az áruk osztályozásához, a vámkezelést kísérő okmányok kezeléséhez, a jövedéki termékek meghatározásához.
  • kapcsolatot tartani az áruosztályozásban résztvevő társosztályokkal, partnerekkel, a megfelelő módon és időben adatot szolgáltatni a társosztályoknak;
  • használni a szövegszerkesztő, táblázat- és adatbáziskezelő számítógépes programokat, a beépített függvényeket. Hagyományos és digitális dokumentumokat rendszerezni;
  • a rábízott körben rendszeres és eseti jelentéseket készíteni, adatot szolgáltatni az ügyintéző számára a belső tájékoztatók (jelentés, prezentáció) összeállításához.

A vám, jövedéki és termékdíj szakmákban az ügyintézői szintek különválnak, de ezek közös alapját egy együttes asszisztensi képzésben célszerű kialakítani. Ezáltal az asszisztensi feladatok több szakterülethez együttesen lehet delegálni, a személyek szakmai fejlődése pedig a későbbiekben az érdeklődési körnek/cégprofilnak megfelelően építhető fel.

A vám, jövedéki és termékdíj asszisztens érdemben elvégzi a kereskedelmi ügyeletek realizálásának folyamatában felmerülő részfeladatokat, az ügyintézői munkakörben foglalkoztatottak felügyelete és irányítása mellett. A szakképesítéssel rendelkező képes:

  • közreműködni a kereskedelmi ügyletekkel járó adminisztratív feladatok végrehajtásában,
  • ellenőrizni az ügyletek okmányait (számla, fuvarlevél, termékkísérő okmány, minden olyan okmányt, amely kapcsolódik a termék szállításhoz, vámkezeléshez, jövedéki adó és termékdíj és kiterjesztett gyártói felelősségi díj fizetési kötelezettség megállapításához)
  • alapszinten használni az uniós és nemzeti vám- és jövedéki elektronikus szakrendszereket, illetve a termékdíj és kiterjesztett gyártói felelősségi díj fizetési kötelezettség teljesítéséhez kapcsolódó elektronikus adatszolgáltatási platformokat,
  • közreműködni az EU integrált elektronikus kereskedelmi vámtarifa rendszerének (TARIC) összefüggéseinek, valamint a nemzeti jogszabályokban meghatározott kötelezettségek alkalmazásában,
  • elvégezni az importhoz vagy exporthoz kapcsolódó vám- és egyéb terhek megfizetésére vonatkozó kötelezettségek teljesítéséhez szükséges alapvető számítási műveleteket a hatályos jogszabályok ismerete és alkalmazása segítségével,
  • ellátni adatrögzítési feladatokat,
  • figyelemmel kísérni a kötelezettségekre vonatkozó határidőket,
  • közreműködni az elektronikus adatszolgáltatással, illetve nyilvántartások vezetésével kapcsolatos feladatokban,
  • közreműködni az illetékes hatóságok által végzett ellenőrzések adminisztrációs feladatainál.

 

Betölthető munkakörök

  • vám, jövedéki és/vagy termékdíj asszisztens
  • vám-, jövedéki vagy termékdíj adminisztrátor.

Vám, jövedéki és termékdíj alapismeretek

A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen elvégezni a kereskedelmi ügyeletek realizálásának folyamatában felmerülő részfeladatokat, az ügyintézői munkakörben foglalkoztatottak felügyelete és irányítása mellett.

A tananyagegység részei:

  • Áruosztályozási ismeretek
  • Vámjogi ismeretek
  • EPR és Termékdíj
  • Jövedéki ismeretek
  • Ügyviteli ismeretek

A tanítási-tanulási folyamat végén tananyagegységenként kerül sor a képzésben résztvevők tanulási eredményének mérésére és értékelésére a Perfekt által kijelölt időpontban és helyszínen.

Az értékelés megfelelt és nem megfelelt minősítésű.

Amennyiben a tananyagegységek tanulási eredményének mérése megfelelt minősítésű, a Perfekt tanúsítványt állít ki a képzésben részt vevő részére.

A tanúsítvány a képesítő vizsgára bocsátás feltétele.

A tanúsítvány kiadásának feltételei:

  • a képzésben résztvevő hiányzása nem haladja meg a felnőttképzési szerződésben meghatározott mértéket,
  • a képzésben résztvevő a tanulási eredmények mérésére szolgáló, a tananyagegységek szakmai követelményeinek mérését külön-külön minimum 60 %-os szinten teljesítette.

 

KÉPESÍTŐ VIZSGA

Szakmai képzéshez kapcsolódó, szakképesítés megszerzésére irányuló képesítő vizsgát akkreditált vizsgaközpont szervezhet.

A képesítő vizsga írásbeli és projektfeladatból áll, a sikeres vizsgát követően a vizsgázó államilag elismert képesítő bizonyítványt szerezhet.

A képesítő vizsga részletes leírása: A https://szakkepesites.ikk.hu/ oldalon található programkövetelmény alapján.

Perfekt csapata
szakértelem

Rólunk

Elkötelezettek vagyunk, hogy a legmagasabb színvonalú képzéseket kínáljuk mindenkinek, aki tudását és készségeit szeretné fejleszteni. Oktatóink mélyreható tapasztalata, szakértelme és szenvedélye teszi a Perfektet igazán különlegessé és minden nálunk tanuló számára elérhetővé a magas színvonalú oktatást és a szakmai fejlődést.

Miért a Perfekt a legjobb választás?

Missziónk, hogy inspiráljuk és támogassuk az embereket életük minden szakaszában és sokéves tapasztalatunkat innovatív oktatási módszereinkkel ötvözve elősegítsük a folyamatos fejlődést. Kötelezettségünk, hogy az oktatás erejével és innovatív, személyre szabott képzési megoldásainkkal hozzájáruljunk a társadalom fejlődéséhez. Ha képzés akkor Perfekt, mert a tudás a legjobb befektetés!
Erős szakmai háttér, felkészült oktatók
Élő online konzultációk
E-learning tananyagok
Nincsenek rejtett költségek
Segítőkész, felkészült ügyfélszolgálat
Visszanézhető konzultációs videók
Záróvizsgák elérhetősége
Online tanulói közösség

Rólunk mondták

A szegedi Perfekttel voltam kapcsolatban, nagyon alkalmazkodóak voltak és segítőkészek, mindent megadtak a megfelelő felkészüléshez.
Szekszárdi Perfekttel voltam kapcsolatban. Csak pozitívat tudok róluk mondani. 🙂
Bátran ajánlom mindenkinek, akinek magas szintű szakmai tudásra van szüksége, profi oktatóktól!
Köszönöm a sok segítséget! Ajánlom mindenkinek a Budapesti irodát. Sokat segítettek nekem. 🙂 Üdv, Botond

Spórolj akár 500 000 Ft-ot és 1,5 évet!

Jelentkezz június 30-ig Vállalkozási Mérlegképes Könyvelő képzésünkre a kedvező feltételekért!

2024 júliustól hatósági képzéssé alakulnak a könyvelő képzések, ami jelentős szigorításokkal és ár- valamint időtartam növekedéssel jár.