Vámügyintéző

Időtartam: 8 hónap
Kezdési időpont: 2025-01-25

Képzés díja: 230 000 Ft

Zárómérések díja: 132 000 Ft
Tankönyvek díja: 22 320 Ft
Teljes képzési díj összesen: 438 000 Ft

Képzés tervezett befejezési
Időpontja:
2025-09-30

Helyszín: Online

szakképesítés azonosító száma: 04115001

Felnőttképzési nyilvántartási szám: E/2020/000098

  • Élő online konzultáció (Teams platformon) általánosan heti 1 alkalom késő délután 17.00 órától vagy szombat délelőtt 08:00-13:00

Kérdésed van?

Kovács Zsuzsanna
Képzési referens
Oktatási Referens
Titulus, rövid leírás

Ügyfélszolgálatunk hétfőtől péntekig
8:00 és 16:30 között érhető el.

Ügyfélszolgálat
06 30 445 4490

A képzés általános leírása

Olyan naprakész, gyakorlati tudással rendelkező szakemberek képzése, akik képesek

  • végrehajtani a kereskedelmi áruforgalomhoz kapcsolódó vámtarifa és egyéb közösségi intézkedések rendelkezéseit,
  • végrehajtani a vámigazgatási eljáráshoz kapcsolódó szakmai feladatokat,
  • meghatározni az áruk származását és vámértékét,
  • a büntetőjogi és szabálysértési jogi rendelkezéseinek megfelelni,
  • alkalmazni a közigazgatási hatósági eljárás szabályait,
  • alkalmazni az ellenőrzéssel összefüggő szabályokat,
  • alapvető adózási feladatokat ellátni,
  • végrehajtani az áruosztályozási tevékenységhez kapcsolódó szakmai feladatokat,
  • alkalmazni az egységes áruosztályozás biztosítása érdekében, az egyes áruosztályozási rendeleteket,
  • összegyűjteni és kezelni a tevékenységéhez kapcsolódó adatokat,
  • a jogorvoslati eszközöket érvényesíteni,
  • munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat készíteni és rendszerezni, iratkezelést végezni.

 

A vámügyintéző képzés során megszerezhető kompetenciák birtokában képes lesz:

  • elvégezni az áruk áruosztályozását, kezelni a rendelkezésre álló dokumentációkat, adatokat, információkat,
  • megadni a megrendelő számára az áruosztályozásra vonatkozó tájékoztatást,
  • kezelni az áruosztályozáshoz kapcsolódó integrált vámtarifa rendszert,
  • a Kötelező Tarifális Felvilágosítással (KTF) kapcsolatos feladatokat ellátni,
  • elkészíteni a kérelmet az e-BTI (Binding Tariff Information) Európai Unió elektronikus informatikai rendszerének használatával,
  • összegyűjteni a kérelem benyújtáshoz szükséges adatokat,
  • kapcsolatot tartani az engedélyező hatósággal (NAV Szakértő Intézettel),
  • közreműködni a hatósági eljárás, és hatósági mintavétel és mintakezelés során, adatokat, valamint dokumentumokat kezelni,
  • előkészíteni a mintavételhez szükséges terméket mintavételre,
  • jogszerű elvégezni a vámügyintézést,
  • ellátni a vám engedélyekkel kapcsolatos feladatokat,
  • elkészíteni a Customs Decision Management System (CDMS) vagy az eAEO Specific Trader Portal (eAEOSTP) rendszer használatával a vonatkozó kérelmet,
  • kezdeményezni az Árutovábbítási eljárás alá vonást és elkészíteni a szükséges árutovábbítás dokumentumát, valamint a kapcsolódó vámokmányokat,
  • figyelemmel kísérni az árutovábbítás vámeljárásban indított szállítmány mentesítését,
  • Kezelni a vámkezelés jogszerű végrehajtásához kapcsolódó informatikai rendszereket, használni a vámszoftver meghatározott moduljait a munkája és az ügyintézés során.
  • ellátni a vámszakmai feladatokat,
  • kezdeményezni az import vagy export irányú vámeljárás alá vonást,
  • megvizsgálni az áruk származását és eredetét,
  • vámeljárások során alkalmazni a származási szabályokat, valamint az EU vámuniós szerződéseit,
  • meghatározni és igazolni az áruk származását vagy az áruk uniós státuszát,
  • alkalmazni a vámeljárás során a nemzetközi fuvarozás, szállítmányozás, valamint Incoterms 2020 szabályait,
  • vizsgálni és/vagy meghatározni a külkereskedelmi forgalomhoz szükséges import vagy export engedély szükségességét, valamint közreműködni az engedély beszerzésében,
  • használni a szövegszerkesztő, táblázat- és adatbázis-kezelő számítógép programokat, a beépített függvényeket. Rendszerezni a hagyományos és digitális dokumentumokat. Rendszeres és eseti jelentéseket, valamint prezentációkat készíteni.

A vámügyintézői tudása alkalmassá teszi a munkavállalót, az Európai Unió (EU) és a harmadik országokkal folytatott áruforgalom kapcsán felmerülő vámügyi feladatok ellátására, amelynek alapját a Kereskedelmi Vámtarifa szerinti árubesorolás, illetve a vámigazgatási eljárásokhoz kapcsolódó uniós és hazai vámjogszabályokban meghatározott kötelezettségek jelentik.

Ezen ismeretek birtokában a vámügyintéző a jogszabályoknak megfelelően kezeli az elektronikus vámrendszereket az engedélyezési és vámkezelési tevékenysége során, eleget tesz az irat-és okmánymegőrzési kötelezettségének.

Feladatainak ellátása során hazai szinten kapcsolatot tart a Nemzeti Adó-és Vámhivatal (NAV) vámszerveivel, a kereskedelmi engedélyezési hatóságokkal, a termékbiztonsági előírások teljesítését ellenőrző hatóságokkal.

Közreműködik a vámellenőrzések végrehajtásában, eleget tesz a kereskedelmi statisztikai adatszolgáltatási kötelezettségeknek.

A vámügyintézői szakképesítéssel rendelkező személy képes az EU integrált elektronikus kereskedelmi vámtarifa rendszerének (TARIC) rendszeres és rutinjellegű használatára.

Képes továbbá a vállalati vámszoftver rendszeres és rutinjellegű használatára, ismeri a vámok, a vámjellegű kereskedelempolitikai intézkedések, és tarifális vámkedvezmények rendszerét, illetve ezekhez kapcsolódóan az áruk származására vonatkozó szabályokat.

Elvégzi a vámkezelés során az import vagy export forgalomhoz kapcsolódó adófizetési kötelezettségek teljesítéséhez, illetve a vám és adóbiztosítékok alkalmazásához szükséges számítási műveleteket, a vámérték szabályok ismerete és alkalmazása segítségével.

Közreműködik a vámügyi engedélyezési feladatok ellátásában, használja a különböző uniós engedélyezési informatikai rendszereket és ez elektronikus ügyintézéshez szükséges felületeket. Ismeri és alkalmazza az áruszállításhoz, szállítmányozáshoz kapcsolódó okmányokat és az INCOTERMS 2020 szabályait.

Összegyűjti és nyilvántartja a vámügyi feladatok ellátásához szükséges adatokat, képes a termelési- és kereskedelmi ügyleteket érintő optimális vámeljárások kiválasztására és a jogszabályoknak megfelelő alkalmazására.

Áruosztályozási ismeretek

A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen

  • áruosztályozási tevékenységet végezni, különös figyelemmel a tarifális intézkedésekre,
  • váminformatikai rendszert kezelni és alkalmazni,
  • tarifális intézkedésekből fakadó kötelező intézkedések végrehajtani,
  • Kötelező Érvényű Vámtarifa Besorolással kapcsolatos feladatokat ellátni,
  • Kötelező Tarifális Felvilágosítással kapcsolatos feladatokat ellátni,
  • a mintavétel és mintakezelés során közreműködni.

 

Vámjogi ismeretek

A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen

  • ellátni a vámszakmai feladatokat, illetve elvégezni a vámjogszabályokban előírt feladatokat,
  • kezdeményezni a vámeljárásokat,
  • kezdeményezni a vámjogszabályok által biztosított mentességeket vagy visszafizetést,
  • intézkedni az áruk vámeljárás alá vonásáról, az áruk újrakivitele, vagy az árukról történő rendelkezés biztosítása érdekében,
  • intézkedni az áruk vámjogi helyzetének rendezése érdekében,
  • kiállítani a vámeljárás lefolytatásához szükséges árunyilatkozatot,
  • beszerezni a vámeljárás lefolytatásához szükséges egyéb okmányokat,
  • betartani az engedélyezési eljárással kapcsolatos jogszabályi előírásokat,
  • biztosítani a vámfelügyelet megvalósítását,
  • közreműködni a vámigazgatási eljárások lefolytatása során,
  • meghatalmazás alapján képviseleti feladatokat ellátni,
  • érvényesíteni a vámeljáráshoz kapcsolódó jogorvoslati rendszert.

 

Ügyintézést támogató egyéb szakmai ismeretek

A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevő a tananyagegység eredményes teljesítésével képes legyen

  • a legmagasabb szintű jogszabályismeretre, a szabályok betartására és a változások nyomonkövetésére,
  • udvariasan, hitelesen és álláspontját szakmailag világosan kifejezve kommunikálni,
  • figyelemmel kísérni a prezentáció készítés trendjének változásait.

A tanítási-tanulási folyamat végén tananyagegységenként kerül sor a képzésben résztvevők tanulási eredményének mérésére és értékelésére a Perfekt által kijelölt időpontban és helyszínen.

Az értékelés megfelelt és nem megfelelt minősítésű.

Amennyiben a tananyagegységek tanulási eredményének mérése megfelelt minősítésű, a Perfekt tanúsítványt állít ki a képzésben részt vevő részére.

A tanúsítvány a képesítő vizsgára bocsátás feltétele.

A tanúsítvány kiadásának feltételei:

  • a képzésben résztvevő hiányzása tananyagegységenként nem haladja meg a minimális óraszám 20 %-át,
  • a képzésben résztvevő a tanulási eredmények mérésére szolgáló, a tananyagegységek szakmai követelményeinek mérését külön-külön minimum 60 %-os szinten teljesítette.

 

A képesítő vizsga

Szakmai képzéshez kapcsolódó, szakképesítés megszerzésére irányuló képesítő vizsgát akkreditált vizsgaközpont szervezhet.

A képesítő vizsga írásbeli és projektfeladatból álla sikeres vizsgát követően a vizsgázó államilag elismert  képesítő bizonyítványt szerezhet.

A képesítő vizsga részletes leírása:

A https://szakkepesites.ikk.hu/ oldalon található programkövetelmény alapján.

Iskolai előképzettség: érettségi végzettség


6.2 Szakmai előképzettség:

A Vám, jövedéki és termékdíj asszisztens – azonosítószám: 04115010 (jogelőd végzettségeket is figyelembe lehet venni) végzettséggel rendelkező személyek esetén további szakmai előképzettségi előírás nincs.

Pénzügyi – Számviteli Ügyintéző – Szakmajegyzék szerinti azonosítószám: 5 0411 0911 (jogelőd végzettségeket is figyelembe lehet venni),

Vállalkozási ügyviteli ügyintéző – Szakmajegyzék szerinti azonosítószám: 5 0411 0902 (jogelőd végzettségeket is figyelembe lehet venni),

Logisztikai technikus – Szakmajegyzék szerinti azonosítószám: 5 1041 15 06 (jogelőd végzettségeket is figyelembe lehet venni.)

VAGY

6.4-ben meghatározott feltételek szerint teljesített szakmai gyakorlat

A szakirányú felsőfokú (jogi, közgazdasági/gazdasági, pénzügyi, (vám)igazgatás-szervező, közszolgálati, hulladékgazdálkodási szakmérnök) végzettség esetén sem szakmai előképzettségre vagy sem szakmai gyakorlat igazolására nincs szükség.


6.3 Egészségügyi alkalmassági követelmény: „nem szükséges”


6.4 Szakmai gyakorlat területe és időtartama:

A vámügyintéző szakképesítés megszerzésénél a 6.2 pontnál előírt szakmai előképzettséggel vagy 1 éves szakmai gyakorlattal rendelkezik.


A szakmai gyakorlatot az alábbiak szerint igazolja:

  • időtartama legalább 6 hónap, annak aki a vámhatóságnál vagy vámügyi tevékenységet folytató gazdálkodó szervezetnél (vámügynökség, vámtanácsadás, logisztikai szolgáltató, szállítmányozás, export / import tevékenység, jövedéki tevékenységet végző gazdálkodó) vámügyintéző, vámkezelő vagy vámadminisztrátor munkakörben vámügyi munkatevékenységet teljesített, vagy időtartama 1 év, annak aki a fentiek szerinti gazdálkodó szervezetnél eltöltött egyéb vámfeladatot is végző munkakörben vagy munkakörön kívül egyéb vámfeladatot végzett,
  • a szakmai gyakorlat egybefüggő időtartam és nem számít bele a GYED, a GYES illetve a tartalékos katonai, valamint polgári szolgálati ideje,
  • az eltöltött gyakorlati időt hitelt érdemlően igazolja; a szakmai gyakorlat igazolás tartalmazza a szakmai gyakorlat idejét, szakmai gyakorlat területét, valamint a betöltött munkakört,
  • a szakmai gyakorlat abban az esetben tekintendő igazoltnak, ha
    • a) vámügyintéző, vámkezelő vagy vámadminisztrátor, jövedéki ügyintéző, szállítmányozó vagy raktárvezető munkakörben került foglalkoztatásra vagy
    • b) vámhivatal hivatalos állományának tagja és vámügyi munkatevékenységet végzett
    • c) külön munkaköri besorolás nélkül vámügyi munkatevékenységet vagy egyéb vámfeladatot végzett
Perfekt csapata
szakértelem

Rólunk

Elkötelezettek vagyunk, hogy a legmagasabb színvonalú képzéseket kínáljuk mindenkinek, aki tudását és készségeit szeretné fejleszteni. Oktatóink mélyreható tapasztalata, szakértelme és szenvedélye teszi a Perfektet igazán különlegessé és minden nálunk tanuló számára elérhetővé a magas színvonalú oktatást és a szakmai fejlődést.

Miért a Perfekt a legjobb választás?

Missziónk, hogy inspiráljuk és támogassuk az embereket életük minden szakaszában és sokéves tapasztalatunkat innovatív oktatási módszereinkkel ötvözve elősegítsük a folyamatos fejlődést. Kötelezettségünk, hogy az oktatás erejével és innovatív, személyre szabott képzési megoldásainkkal hozzájáruljunk a társadalom fejlődéséhez. Ha képzés akkor Perfekt, mert a tudás a legjobb befektetés!
Erős szakmai háttér, felkészült oktatók
Élő online konzultációk
E-learning tananyagok
Nincsenek rejtett költségek
Segítőkész, felkészült ügyfélszolgálat
Visszanézhető konzultációs videók
Záróvizsgák elérhetősége
Online tanulói közösség

Rólunk mondták

A szegedi Perfekttel voltam kapcsolatban, nagyon alkalmazkodóak voltak és segítőkészek, mindent megadtak a megfelelő felkészüléshez.
Szekszárdi Perfekttel voltam kapcsolatban. Csak pozitívat tudok róluk mondani. 🙂
Bátran ajánlom mindenkinek, akinek magas szintű szakmai tudásra van szüksége, profi oktatóktól!
Köszönöm a sok segítséget! Ajánlom mindenkinek a Budapesti irodát. Sokat segítettek nekem. 🙂 Üdv, Botond

Kedves Érdeklődőnk!

A Perfekt telefonos ügyfélszolgálata a mai napon zárva tart. Kérdések, kérések esetén ügyfélszolgálatunk hétfőtől áll újra rendelkezésre.

Köszönettel, a Perfekt csapata

Spórolj akár 500 000 Ft-ot és 1,5 évet!

Jelentkezz június 30-ig Vállalkozási Mérlegképes Könyvelő képzésünkre a kedvező feltételekért!

2024 júliustól hatósági képzéssé alakulnak a könyvelő képzések, ami jelentős szigorításokkal és ár- valamint időtartam növekedéssel jár.